loading...

مشاوره تحصیلی دانتل کو

بازدید : 11
دوشنبه 4 تير 1403 زمان : 10:13

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت مجزا از طریق سایت azmoon.rog انجام می شود. داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه و در صورت داشتن کد دسترسی انتخاب‌رشته کارنامه خود در مهلت تعیین شده می توانند با مراجعه به سایت مربوطه انتخاب‌رشته خود را انجام نمایند. در ادامه مطالب توضیحات جامعی از مهلت و مراحل کامل انتخاب رشته آزاد 1403 ارائه شده است.

منبع: انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از برگزاری کنکور و اعلام نتایج اولیه، مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود، به طوری که علاقه مندان به انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ باید برای تکمیل فرآیند انتخاب‌رشته خود به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. باید اشاره کنیم داوطلبانی مجاز به انتخاب‌رشته هستند که در انتهای کارنامه اولیه، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برایشان درج شده باشد.

زمان انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چند روز پس از انتشار کارنامه اولیه که حاوی رتبه و تراز می باشد، آغاز می گردد. پیش بینی می شود انتخاب‌رشته مشابه با سال های گذشته در اواسط مرداد ماه باشد.

تا کنون زمان انتخاب رشته کنکور اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در نظر داشته باشید مهلت انتخاب‌رشته را برای چند روزی نیز تمدید می کنند تا جاماندگان از این مرحله نیز بتوانند شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند. علاقه مندان می توانند در زمان‌های اعلام شده به سایت azmoon.org مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری، اقدام به تکمیل فرم نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد تمامی دستورالعمل‌های انتخاب‌رشته را در قالب دفترچه‌ای منتشر کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد. سال گذشته دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 در مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان از این تاریخ می‌توانند نسبت به انتخاب‌رشته اقدام کنند. تاکنون دفترچه راهنما منتشر نشده است، اما در ادامه لینک دانلود دفترچه مرتبط با سال گذشته را برایتان آورده ایم. به محض انتشار دفترچه آن را قرار خواهیم داد.

دانلود دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد سال گذشته

نکته ای که در رابطه با دفترچه انتخاب رشته آزاد 1403 وجود دارد، این است که برای تمامی زیرگروه های آزمایشی در قالب یک دفترچه و به صورت مشترک منتشر می گردد. بنابراین تمامی شرکت کنندگان در زیرگروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی فیزیک، هنر و زبان های خارجی باید یک دفترچه را دریافت و مطالعه کنند و از لیست کد رشته محل های ارائه شده در زیرگروه خود مطلع شده و اقدام به انتخاب آن ها نمایند.

تاثیر رتبه در قبولی

در قبولی داوطلبان در دانشگاه‌های سراسری، آنچه که از کارنامه اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای تمامی متقاضیان مهم می باشد، رتبه در سهمیه است. در گذشته متقاضیان به منظور انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید به رتبه کشوری توجه می کردند.

اما با تغییراتی که در روند جذب دانشجو در دانشگاه آزاد ایجاد شد، ملاک و معیار سنجش داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های آزاد نیز رتبه در سهمیه داوطلب می باشد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

اما بطور کلی لازم است توجه داشته باشید که پیش بینی رتبه قبولی امکان پذیر نیست. هرسال با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و سطح داوطلبین شرکت کننده در آزمون این رتبه ها دستخوش تغییر می‌شوند.

رشته های ارائه شده در سال گذشته در چند زیر گروه تقسیم بندی می شدند که در از سال 1402 زیر گروه ها حذف شده و همه رشته ها در یک زیر گروه قرار داده شده اند. لذا رتبه در زیر گروه وجود ندارد و رتبه ملاک همان در رتیه در سهمیه نهایی موجود در کارنامه می باشد.

برای اطلاع از شانس قبولی خود توصیه می‌کنیم با یک مشاور صحبت کنید. برای مطالعه اشتباهات انتخاب رشته کلیک کنید.

تاثیر سوابق تحصیلی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

در سال گذشته تغییرات بسیار زیادی در کنکور سراسری ایجاد شد. از این تغییرات می توان به حذف دروس عمومی از کنکور، برگزاری آزمون در دو نوبت و حذف زیر گروه ها اشاره کرد

در سال ۱۴۰۳ نیز سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر می گذادد اما میزان تاثیر آن ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. از این پس سوابق تحصیلی تاثیر قطعی ۵۰ درصدی در کنکور سراسری خواهند گذاشت و در روند انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نیز به این صورت تاثیر می گذارند.

داوطلبانی که معدل و سوابق تحصیلی پایینی دارند، می توانند در ترمیم معدل شرکت کرده و معدل خود را بهبود بخشند. برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم معدل می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید.

بخوانید: ترمیم معدل کنکور سراسری

میزان شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه ازاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود، به این معنی که متقاضیان پیش از شروع هر ترم باید اقدام به واریز شهریه نمایند تا مجاز به شرکت در کلاس های درس شوند. بیشترین میزان شهریه پس از انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 مربوط به رشته های پزشکی و پیراپزشکی است.

گروه و رشته حدود شهریه
رشته های پزشکی ۷ تا ۹ میلیون
رشته های علوم پایه ۴ تا ۶ میلیون
رشته های مهندسی ۴ تا ۶ میلیون
رشته های علوم انسانی ۴ تا ۵ میلیون
رشته های هنر ۳ تا ۵ میلیون

سعی کنید پیش از انتخاب رشته، حتما از میزان دقیق شهریه مطلع شوید تا پس از کسب قبولی دچار مشکلات مالی نشوید. لازم به ذکر است دانشگاه آزاد به منظور مساعدت با دانشجویان، تسهیلاتی شامل وام دانشجویی و… را در نظر گرفته است. میانگین شهریه دانشگاه آزاد به شرح زیر است.

بخوانید: نرخ شهریه دانشگاه آزاد

نحوه درج اولویت ها در فرم انتخاب رشته

آنچه که در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ حائز اهمیت است، نحوه درج اولویت ها در فرم انتخاب‌رشته می باشد که تاثیر مستقیمی بر افزایش شانس قبولی داوطلبان دارد. بنابراین توجه به صحبت های مشاورین در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

توصیه می شود انتخاب‌های خود را پس از استخراج از دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سه قسمت به شرح موارد زیر تقسیم کنید:

🟢انتخاب‌های خوش بینانه: انتخاب‌هایی که احساس می کنید با توجه به رتبه تان کمی رویایی است، اما نگران نباشید و 20 الی 30 درصد از انتخاب‌های اول فرم خود را به آن ها اختصاص دهید تا کم ترین شانس خود را برای ورود به دانشگاه آزاد نیز امتحان کنید.

🟡انتخاب‌های واقع بینانه: این انتخاب‌ها مهم ترین انتخاب‌های شماست که شامل 50 درصد از فرم انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ می باشد. لازم است در چینش این دسته از انتخاب‌ها دقت بیشتری به خرج بدهید تا اولویت هایی که در آن ها شانس قبولی بالاتری دارید، در این بخش به خوبی اولویت بندی شوند.

🔴انتخاب‌های بدبینانه: این انتخاب‌ها شانس قبولی بالایی دارند و باید در ردیف آخر و در بدترین حالت ممکن قرار بگیرند. برای اطلاع از ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 کلیک کنید.

در نظر داشته باشید طی مرحله انتخاب‌‌رشته هر داوطلب مجاز است از میان رشته های ارائه شده در گروه آزمایشی خود انتخاب کند.

انتخاب رشته ۴ رشته پزشکی به چه صورت می باشد؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به صورت همزمان با دانشگاه‌های سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بنابراین اگر از داوطلبان زیرگروه آزمایشی علوم تجربی هستید و می خواهید چهار رشته نامبرده را در دانشگاه آزاد انتخاب کنید، برای درج اولویت‌های مرتبط با آن باید به سایت سنجش مراجعه کنید.

داوطلبانی که در یکی از زیرگروه های اصلی و یک یا دوتا از زیرگروه های شناور شرکت کرده اند، باید برای همه زیرگروه آزمایشی مجموعا 100 کدرشته محل را انتخاب نمایند.

راهنما انتخاب رشته با کنکور آزاد ۱۴۰۳

انتخاب‌رشته آزاد بر خلاف دانشگاه‌های سراسری، رایگان نیست و مستلزم پرداخت هزینه می باشد. در ادامه به نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق سایت azmoon.org اشاره کرده ایم.

ورود مستقیم به سایت

1️⃣به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ ابتدا ” دفترچه راهنما انتخاب رشته ” را دانلود و کد رشته های با کنکور آزاد مورد علاقه خود را حداکثر در 100 کدرشته محل از دفترچه نامبرده استخراج کرده و سپس براساس گروه آزمایشی که شرکت کرده اید، اولویت بندی نمایید.

3️⃣ در صفحه ایجاد شده انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک ” سامانه انتخاب‌رشته آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

5️⃣ در قسمت های مشخص تعیین شده، کدملی و کد دسترسی انتخاب رشته آزاد را درج نمایید. (این شناسه، در انتهای کارنامه قرار داده شده است) در نهایت بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید.

6️⃣ پس از تایید اطلاعات فردی، باید اقدام به پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایید. برای شروع مراحل پرداخت هزینه، لازم است یکی از درگاه های پرداخت اینترنتی را انتخاب کنید.

7️⃣ طی این مرحله لازم است اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم یا رمز پویا، تاریخ انقضا و cvv2 خود را وارد کرده و پس از اتمام مراحل، شناسه انتخاب‌رشته خود را دریافت نمایید.

8️⃣ در نهایت داوطلب با پرداخت هزینه می تواند فرم انتخاب‌رشته را دریافت کرده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را در آن درج نماید.

9️⃣ در نهایت چندین بار فرم خود را بررسی کنید و بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک نمایید. داوطلبانی که تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند، می توانند کد رهگیری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را دریافت کنند.

مشاوره انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳

مرحله انتخاب‌رشته مهم ترین مرحله کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه آزاد می باشد که بایستی سعی کنید متناسب با رتبه و ترازی که بدست آورده اید یک انتخاب رشته اصولی و آگاهانه انجام دهید تا در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی شوید. برای مشاهده مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور آزاد ۱۴۰۳ کلیک کنید.

در اولویت های خود فاکتور های مختلفی همچون هزینه، مسیر، کیفیت و علاقه را مورد توجه قرار دهید. لازم است اشاره کنیم که کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد به صورت شهریه پرداز می باشند و اطلاع از شهریه ها نیز قبل از تکمیل مراحل انتخاب رشته مهم است. توصیه ما به شما این است که اگر تجربه کافی برای انجام این مرحله را ندارید، حتما از مشاوره مشاوران مرکز ماوره تحصیلی دانتل مشاوره دریافت کنید.

در صورتی که پیرامون انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 سوالی دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو بهره ببرید. در نظر داشته باشید انتخاب‌رشته مرحله ای مهم و حساس است که نباید در آن بدون اطلاع شانس خود را از بین ببرید. اگر احساس می کنید اطلاعات لازم برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته را ندارید، حتما از افراد آگاه در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. متقاضیان برای تکمیل مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

    تمامی مراحل از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir انجام می شود.

  2. نحوه انتخاب‌رشته ازاد به چه صورت می باشد؟

    مراحل انتخاب رشته به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” انجام می شود.

  3. متقاضیان در انتخاب رشته باید چه فاکتور هایی را در نظر بگیرند؟

    متقاضیان بایستی فاکتور های مختلفی را همچون هزینه تحصیل، شهریه، مسافت، علاقه و …. را مدنظر قرار دهند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت مجزا از طریق سایت azmoon.rog انجام می شود. داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه و در صورت داشتن کد دسترسی انتخاب‌رشته کارنامه خود در مهلت تعیین شده می توانند با مراجعه به سایت مربوطه انتخاب‌رشته خود را انجام نمایند. در ادامه مطالب توضیحات جامعی از مهلت و مراحل کامل انتخاب رشته آزاد 1403 ارائه شده است.

منبع: انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از برگزاری کنکور و اعلام نتایج اولیه، مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود، به طوری که علاقه مندان به انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ باید برای تکمیل فرآیند انتخاب‌رشته خود به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. باید اشاره کنیم داوطلبانی مجاز به انتخاب‌رشته هستند که در انتهای کارنامه اولیه، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برایشان درج شده باشد.

زمان انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چند روز پس از انتشار کارنامه اولیه که حاوی رتبه و تراز می باشد، آغاز می گردد. پیش بینی می شود انتخاب‌رشته مشابه با سال های گذشته در اواسط مرداد ماه باشد.

تا کنون زمان انتخاب رشته کنکور اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در نظر داشته باشید مهلت انتخاب‌رشته را برای چند روزی نیز تمدید می کنند تا جاماندگان از این مرحله نیز بتوانند شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند. علاقه مندان می توانند در زمان‌های اعلام شده به سایت azmoon.org مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری، اقدام به تکمیل فرم نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد تمامی دستورالعمل‌های انتخاب‌رشته را در قالب دفترچه‌ای منتشر کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد. سال گذشته دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 در مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان از این تاریخ می‌توانند نسبت به انتخاب‌رشته اقدام کنند. تاکنون دفترچه راهنما منتشر نشده است، اما در ادامه لینک دانلود دفترچه مرتبط با سال گذشته را برایتان آورده ایم. به محض انتشار دفترچه آن را قرار خواهیم داد.

دانلود دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد سال گذشته

نکته ای که در رابطه با دفترچه انتخاب رشته آزاد 1403 وجود دارد، این است که برای تمامی زیرگروه های آزمایشی در قالب یک دفترچه و به صورت مشترک منتشر می گردد. بنابراین تمامی شرکت کنندگان در زیرگروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی فیزیک، هنر و زبان های خارجی باید یک دفترچه را دریافت و مطالعه کنند و از لیست کد رشته محل های ارائه شده در زیرگروه خود مطلع شده و اقدام به انتخاب آن ها نمایند.

تاثیر رتبه در قبولی

در قبولی داوطلبان در دانشگاه‌های سراسری، آنچه که از کارنامه اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای تمامی متقاضیان مهم می باشد، رتبه در سهمیه است. در گذشته متقاضیان به منظور انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید به رتبه کشوری توجه می کردند.

اما با تغییراتی که در روند جذب دانشجو در دانشگاه آزاد ایجاد شد، ملاک و معیار سنجش داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های آزاد نیز رتبه در سهمیه داوطلب می باشد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

اما بطور کلی لازم است توجه داشته باشید که پیش بینی رتبه قبولی امکان پذیر نیست. هرسال با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و سطح داوطلبین شرکت کننده در آزمون این رتبه ها دستخوش تغییر می‌شوند.

رشته های ارائه شده در سال گذشته در چند زیر گروه تقسیم بندی می شدند که در از سال 1402 زیر گروه ها حذف شده و همه رشته ها در یک زیر گروه قرار داده شده اند. لذا رتبه در زیر گروه وجود ندارد و رتبه ملاک همان در رتیه در سهمیه نهایی موجود در کارنامه می باشد.

برای اطلاع از شانس قبولی خود توصیه می‌کنیم با یک مشاور صحبت کنید. برای مطالعه اشتباهات انتخاب رشته کلیک کنید.

تاثیر سوابق تحصیلی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

در سال گذشته تغییرات بسیار زیادی در کنکور سراسری ایجاد شد. از این تغییرات می توان به حذف دروس عمومی از کنکور، برگزاری آزمون در دو نوبت و حذف زیر گروه ها اشاره کرد

در سال ۱۴۰۳ نیز سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر می گذادد اما میزان تاثیر آن ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. از این پس سوابق تحصیلی تاثیر قطعی ۵۰ درصدی در کنکور سراسری خواهند گذاشت و در روند انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نیز به این صورت تاثیر می گذارند.

داوطلبانی که معدل و سوابق تحصیلی پایینی دارند، می توانند در ترمیم معدل شرکت کرده و معدل خود را بهبود بخشند. برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم معدل می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید.

بخوانید: ترمیم معدل کنکور سراسری

میزان شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه ازاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود، به این معنی که متقاضیان پیش از شروع هر ترم باید اقدام به واریز شهریه نمایند تا مجاز به شرکت در کلاس های درس شوند. بیشترین میزان شهریه پس از انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 مربوط به رشته های پزشکی و پیراپزشکی است.

گروه و رشته حدود شهریه
رشته های پزشکی ۷ تا ۹ میلیون
رشته های علوم پایه ۴ تا ۶ میلیون
رشته های مهندسی ۴ تا ۶ میلیون
رشته های علوم انسانی ۴ تا ۵ میلیون
رشته های هنر ۳ تا ۵ میلیون

سعی کنید پیش از انتخاب رشته، حتما از میزان دقیق شهریه مطلع شوید تا پس از کسب قبولی دچار مشکلات مالی نشوید. لازم به ذکر است دانشگاه آزاد به منظور مساعدت با دانشجویان، تسهیلاتی شامل وام دانشجویی و… را در نظر گرفته است. میانگین شهریه دانشگاه آزاد به شرح زیر است.

بخوانید: نرخ شهریه دانشگاه آزاد

نحوه درج اولویت ها در فرم انتخاب رشته

آنچه که در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ حائز اهمیت است، نحوه درج اولویت ها در فرم انتخاب‌رشته می باشد که تاثیر مستقیمی بر افزایش شانس قبولی داوطلبان دارد. بنابراین توجه به صحبت های مشاورین در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

توصیه می شود انتخاب‌های خود را پس از استخراج از دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سه قسمت به شرح موارد زیر تقسیم کنید:

🟢انتخاب‌های خوش بینانه: انتخاب‌هایی که احساس می کنید با توجه به رتبه تان کمی رویایی است، اما نگران نباشید و 20 الی 30 درصد از انتخاب‌های اول فرم خود را به آن ها اختصاص دهید تا کم ترین شانس خود را برای ورود به دانشگاه آزاد نیز امتحان کنید.

🟡انتخاب‌های واقع بینانه: این انتخاب‌ها مهم ترین انتخاب‌های شماست که شامل 50 درصد از فرم انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ می باشد. لازم است در چینش این دسته از انتخاب‌ها دقت بیشتری به خرج بدهید تا اولویت هایی که در آن ها شانس قبولی بالاتری دارید، در این بخش به خوبی اولویت بندی شوند.

🔴انتخاب‌های بدبینانه: این انتخاب‌ها شانس قبولی بالایی دارند و باید در ردیف آخر و در بدترین حالت ممکن قرار بگیرند. برای اطلاع از ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 کلیک کنید.

در نظر داشته باشید طی مرحله انتخاب‌‌رشته هر داوطلب مجاز است از میان رشته های ارائه شده در گروه آزمایشی خود انتخاب کند.

انتخاب رشته ۴ رشته پزشکی به چه صورت می باشد؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به صورت همزمان با دانشگاه‌های سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بنابراین اگر از داوطلبان زیرگروه آزمایشی علوم تجربی هستید و می خواهید چهار رشته نامبرده را در دانشگاه آزاد انتخاب کنید، برای درج اولویت‌های مرتبط با آن باید به سایت سنجش مراجعه کنید.

داوطلبانی که در یکی از زیرگروه های اصلی و یک یا دوتا از زیرگروه های شناور شرکت کرده اند، باید برای همه زیرگروه آزمایشی مجموعا 100 کدرشته محل را انتخاب نمایند.

راهنما انتخاب رشته با کنکور آزاد ۱۴۰۳

انتخاب‌رشته آزاد بر خلاف دانشگاه‌های سراسری، رایگان نیست و مستلزم پرداخت هزینه می باشد. در ادامه به نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق سایت azmoon.org اشاره کرده ایم.

ورود مستقیم به سایت

1️⃣به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ ابتدا ” دفترچه راهنما انتخاب رشته ” را دانلود و کد رشته های با کنکور آزاد مورد علاقه خود را حداکثر در 100 کدرشته محل از دفترچه نامبرده استخراج کرده و سپس براساس گروه آزمایشی که شرکت کرده اید، اولویت بندی نمایید.

3️⃣ در صفحه ایجاد شده انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک ” سامانه انتخاب‌رشته آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

5️⃣ در قسمت های مشخص تعیین شده، کدملی و کد دسترسی انتخاب رشته آزاد را درج نمایید. (این شناسه، در انتهای کارنامه قرار داده شده است) در نهایت بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید.

6️⃣ پس از تایید اطلاعات فردی، باید اقدام به پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایید. برای شروع مراحل پرداخت هزینه، لازم است یکی از درگاه های پرداخت اینترنتی را انتخاب کنید.

7️⃣ طی این مرحله لازم است اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم یا رمز پویا، تاریخ انقضا و cvv2 خود را وارد کرده و پس از اتمام مراحل، شناسه انتخاب‌رشته خود را دریافت نمایید.

8️⃣ در نهایت داوطلب با پرداخت هزینه می تواند فرم انتخاب‌رشته را دریافت کرده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را در آن درج نماید.

9️⃣ در نهایت چندین بار فرم خود را بررسی کنید و بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک نمایید. داوطلبانی که تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند، می توانند کد رهگیری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را دریافت کنند.

مشاوره انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳

مرحله انتخاب‌رشته مهم ترین مرحله کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه آزاد می باشد که بایستی سعی کنید متناسب با رتبه و ترازی که بدست آورده اید یک انتخاب رشته اصولی و آگاهانه انجام دهید تا در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی شوید. برای مشاهده مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور آزاد ۱۴۰۳ کلیک کنید.

در اولویت های خود فاکتور های مختلفی همچون هزینه، مسیر، کیفیت و علاقه را مورد توجه قرار دهید. لازم است اشاره کنیم که کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد به صورت شهریه پرداز می باشند و اطلاع از شهریه ها نیز قبل از تکمیل مراحل انتخاب رشته مهم است. توصیه ما به شما این است که اگر تجربه کافی برای انجام این مرحله را ندارید، حتما از مشاوره مشاوران مرکز ماوره تحصیلی دانتل مشاوره دریافت کنید.

در صورتی که پیرامون انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 سوالی دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو بهره ببرید. در نظر داشته باشید انتخاب‌رشته مرحله ای مهم و حساس است که نباید در آن بدون اطلاع شانس خود را از بین ببرید. اگر احساس می کنید اطلاعات لازم برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته را ندارید، حتما از افراد آگاه در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. متقاضیان برای تکمیل مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

    تمامی مراحل از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir انجام می شود.

  2. نحوه انتخاب‌رشته ازاد به چه صورت می باشد؟

    مراحل انتخاب رشته به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” انجام می شود.

  3. متقاضیان در انتخاب رشته باید چه فاکتور هایی را در نظر بگیرند؟

    متقاضیان بایستی فاکتور های مختلفی را همچون هزینه تحصیل، شهریه، مسافت، علاقه و …. را مدنظر قرار دهند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1014
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 44
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 62
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1792
  • بازدید ماه : 3296
  • بازدید سال : 15901
  • بازدید کلی : 16180
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی